13 دسامبر 2022 - بر اساس تجزیه و تحلیل جدید داده های استخراج شده از برنامه تحقیقاتیAll of Us ، که در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism، منتشر شده است، دستگاه های تناسب اندام پوشیدنی بینش جدیدی در مورد رابطه ی بین فعالیت بدنی و دیابت نوع 2 ارائه می دهند.

دیابت نوع 2، شایع ترین شکل این بیماری است که 90 تا 95 درصد افراد مبتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار می دهد. در دیابت نوع 2، بدن در برابر عمل انسولین مقاوم است، به این معنی که نمی تواند به درستی از انسولین استفاده کند، بنابراین نمی تواند قند را به سلول ها برساند. دیابت نوع 2، اغلب در افراد بالای 45 سال ایجاد می شود، اما اخیراً تعداد بیشتری از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان به این بیماری مبتلا می شوند.

دکتر اندرو اس پری، از مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت، گفت: ما رابطه بین فعالیت بدنی و دیابت نوع 2 را با رویکردی نوآورانه با استفاده از داده‌های دستگاه‌های پوشیدنی مرتبط با سوابق سلامت الکترونیکی در یک جمعیت واقعی بررسی کرده و دریافتیم افرادی که زمان بیشتری را صرف هر نوع فعالیت بدنی می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. داده های ما اهمیت حرکت روزانه بدن برای کاهش خطر ابتلا به دیابت را نشان می دهد.

محققان داده‌های Fitbit و نرخ ابتلا به دیابت نوع 2 را در میان 5677 نفر که در برنامه تحقیقاتی All of Usموسسه ی ملی بهداشت بین سال‌های 2010-2021 شرکت داشتند، تجزیه و تحلیل کردند. این برنامه تحقیقاتی، بخشی از تلاش برای پیشبرد مراقبت های بهداشتی فردی با ثبت نام یک میلیون شرکت کننده یا بیشتر برای ارائه داده های سلامتی خود در طول سالیان متمادی است. حدود 75 درصد از شرکت کنندگانی که محققان بررسی کردند، زن بودند.

آنها 97 مورد جدید دیابت را طی 4 سال پیگیری از میان مجموعه داده ها پیدا کردند. احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که میانگین تعداد گام‌های روزانه آنها 10700 بود، 44 درصد کمتر از افرادی بود که 6000 قدم در روز برداشته بودند.

دکتر پری گفت: "ما امیدواریم در مطالعات آینده جمعیت های متنوع تری را برای تایید تعمیم پذیری این یافته ها مطالعه کنیم."

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2022-12-women-day-diabetes.html